-
ForfatterIndlæg
-
3. januar 2017 kl. 17:56 #4707Hans Jørgen Bach NielsenDeltager
Hej alle!
Flere har spurgt mig om en bedre forklaring på hvorfor en TR4 styrer bedre end en TR2/3b – først og fremmest er det jo forskellen på selve måden styretøjerne er opbygget på.
Allerførst skal vi jo tænke på hvordan det hele startede nemlig med en hestevogn der skulle dreje forenden hvor hestene var spændt for. Dette gav jo nogle problemer da drejning af en vogn har 2 forskellige cirkler – en for hvert hjul med forskelligt cirkelslag – derfor kommer “ackerman” teorien på banen. Så først se denne lille film på Youtube først.De to arme som er monteret på hvert forhjulsophæng – er forskellige på de første modeller men skiftes ud på alle TR4 og følgende modeller til en længere og fladere model dette gør så at styretøjet bliver meget lettere bl. a. med inførelsen af tandstang. På de første modeller med “peg and pawl” styrehuse som jo er standard kan man købe en en ny styrearm hos Revington Her er deres nummer og korte beskrivelse – der er en længere på deres hjemmeside (RTR3314K
“Our steering geometery improvement kit eradicates or a least greatly improves some errors that are inherent in the steering geometery of the TR2-3A.) det er en god måde at få de ældste biler til at opføre sig lidt som de nyere (hvis man har købt tandstangsombygningen til TR2-3 følger disse arme med) men ellers kan man købe dem løst.
Det er relativt nemt at skifte – men selvfølgelig der der stilles styretøj bagefter – det er som jeg antyder bare en standard styrearm fra en ren TR4 med nogle ekstra stumper med der gør alting lettere.
Håber at det gør det nemmere for alle at forstå selve geometrien i styretøjet på vores modeller.
Hilsen
Hans-Jørgen Bach-Nielsen- Dette emne blev ændret 2 år siden af Peter Jørgensen.
- Dette emne blev ændret 2 år siden af Peter Jørgensen.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.