De sjældne biler
Hvad bliver de store Triumph bilers skæbne i fremtiden? Skal de populære sportsvogn overleve de sjældne personbiler? Skal der gøres en indsats for at de store Triumph 2000/2.5 personbiler skal overleve?
De største, kraftigste og mest luksusprægede personbiler Triumph producerede var de 6-cylindrede Triumph 2000 og 2.5 biler, der blev fremstillet i Mk. I og Mk. II udgaver. Bilen var af den karakteristiske engelske sports Saloon-type med et strøg af luksus med enten 2-liters eller 2.5 liters motorer.
Den første 2000 Mk. I så dagens lys tilbage i 1963 og udgik af produktionen i 1969, hvor Mk. II udgaven afløste med et ændret karrosseri og interiør. Både i Mk. I og Mk. II serien kunne den meget hurtige 2.5PI udgave med benzinindsprøjtning erhverves, hvor man havde en bil med omkring 145 hk, mod standard udgavens 90 hk. Begge modeller blev lavet som Estate modeller, som var betegnelsen for en stationcar, der var en sand herregårdsvogn. Estate kom også på markedet som en PI-model.